Δευτέρα 25 Μαΐου 2009

Οπίσω μου Πολιτισμέ!

(η φώτο που δημοσιοποίησε η Αστυνομία)

Δεν είναι ατζέντα με τηλέφωνα... Δεν είναι σημειωματάριο για ψώνια... Περιέχει τυπωμένα γράμματα... Εάν είναι το Κοράνι ή μέρος του δεν ξέρω... Δεν με νοιάζει κιόλας, προτιμώ έναν αστυνομικό που όταν μου κάνει σωματική έρευνα να σέβεται ότι κατέχω στις τσέπες μου, ειδικά εάν δημιουργείται η εντύπωση ότι δεν έχω καμία σχέση...
Εάν υπάρχουν ενδείξεις ότι έχω σχέση με κάτι επιλήψιμο του δίνω ένα μεγαλύτερο δικαίωμα να ψάξει τα πράγματά μου, όμως και πάλι θα πρέπει να σεβαστεί την κινητή ιδιοκτησία μου.
(πολλά θέλω εεε;)

Όταν άκουσα το περιστατικό το Σάββατο το απόγευμα έκανα δύο σκέψεις:
1. Ένας δε θα βρεθεί να ζητήσει συγγνώμη; Ο αστυνομικός τους προσέβαλε βάναυσα. Χώρια ότι το "πεσκέσι" το έχει η Αστυνομία κι όχι ο κάτοχός του...
2. Υπάρχουν και κάποιοι που ακόμα έχουν τιμή, υπόληψη και σεβασμό σε κάτι, ο λαός που κατοικεί σήμερα στην Ελλάδα στο μεγαλύτερο μέρος του δεν έχει πια... Και είναι διατεθιμένοι να πολεμήσουν για το σεβασμό της αξίας, εμείς πάλι όχι πιά - όπως το '40...

Σήμερα Δευτέρα τελικά διάβασα κάπου τη λέξη συγγνώμη - ότι αυτό πρέπει να γίνει - και με έκπληξη κατάλαβα ότι δεν το σκέφτηκε κάποιος δημοσιογράφος αλλά μέλη της εγχώριας μουσουλμανικής κοινότητας:
Εμείς θέλαμε μια συγγνώμη από την Αστυνομία. Για τον λόγο αυτόν πήγαμε στο αρχηγείο και στη ΓΑΔΑ και ζητήσαμε να βγει στην τηλεόραση μαζί με εμάς ένας εκπρόσωπος της Αστυνομίας και να ζητήσει συγγνώμη κάτι που θα έβλεπαν οι μουσουλμάνοι και θα μπορούσαμε να τους ηρεμήσουμε.

Οι κάτοικοι της περιοχής αυτής, της Ελλάδας, είναι, όπως στα περισσότερα θέματα του σήμερα, απαίδευτοι και άπειροι... "Πίσω είμαστε" που λέγαμε και παλαιότερα...
Όμως πλέον δεν είμαστε πίσω σε υποδομές (κάναμε και Ολυμπιακούς Αγώνες) ούτε σε καταναλωτικές συνήθειες (Πάτρα - Λάρισα - Τρίκαλα κλπ διαθέτουν malls) αλλά σε πολιτισμό και σεβασμό προς τον (συν)άνθρωπο και το περιβάλλον (ωραία που θα περάσει ο δρόμος από τον Καϊάφα; Κατά τα άλλα "θεωρίες συνομωσίας" οι φωτιές του 2007...).

Τι;;;; Το μέρος "που γέννησε τον πολιτισμό" και τη δημοκρατία είναι "πίσω σε πολιτισμό";
Μεγάλε, ένα "συγγνώμη", ένα "..Μήτσο χάσαμε" κι ένα "έκανα λάθος" είναι πρώτα απ'όλα πολιτισμός.

Κι αν νομίζεις ότι όλοι είναι "καναπεδάτοι" και "αραχτοί με φραπεδούμπα" και παρακολουθούν ατάραχοι όσα συμβαίνουν, σε πληροφορώ ότι δεν είναι όλοι έτσι. Κάποιοι γνωρίζουν ακόμα μέχρι που φτάνουν τα όρια του εξευτελισμού και αντιδρούν χωρίς να λογαριάζουν τίποτα, ούτε την ζωή τους, ζωσμένοι με εκρηκτικά. Και μην ξεχνάς ότι η παγκοσμιοποίηση μας έχει φέρει όλους πιο κοντά.

Διαβάστε και λίγο διαφορετικές απόψεις για το συμβάν, από το antinews
Οι «καλοί» μουσουλμάνοι εναντίον των «κακών»
Σιίτες vs Σουνίτες, λαός και κολωνάκι των μουσουλμάνων
Ποιοι και γιατί ρίχνουν (πάλι) λάδι στην φωτιά;
Το πρόβλημα είναι το "μεταναστευτικό"

Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

Χρόνια Πολλά

Στην ταινία η παρέα των αποφοίτων του Μίτσιγκαν έκανε ρηγιούνιον στη κηδεία ενός φίλου που αυτοκτόνησε, εμείς είχαμε πιο ευχάριστα και συναντηθήκαμε Σαλόνικα το τριήμερο που μόλις τελείωσε.
Να ζήσετε φίλε _st_, πάντα τέτοια!!!



ps. πιο αναλυτικά προσεχώς

Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

Τα καλύτερα μας χρόνια

Μία μέρα έμεινε...
Κάπου εδώ θα γυρνάμε...

Τις καλύτερες ευχές μας _st_!!
(αν και κάτι μου λέει ότι δεν θα τη γλιτώσεις έτσι εύκολα ;)

ps ο τζούνιορ έχει χρόνια για τέτοια, θα κάτσει σπίτι

Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

unicef



Κι επειδή δεν πήγαν μόνο οι Ελ παντού, σας γνωρίζω - για όσους αγνοούν, όπως κι εγώ μέχρι πριν λίγο καιρό - ότι οι Καταλανοί κυριάρχησαν επί του ελλαδικού χώρου (Θεσσαλία, Στερεά) από το 1311 μέχρι το 1388.

Εξισώσεις

Μιας και πρέπει σιγά-σιγά να φρεσκάρουμε ότι μας δίδαξε το δημόσιο σχολείο και το ιδιωτικό φροντιστήριο ;)

Πτώση 40,3% στην κυκλοφορία νέων ΙΧ αυτοκινήτων στο πρώτο τετράμηνο του 2009
Πτώση 40,3% παρατηρήθηκε στην κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) κατά το διάστημα Ιανουαρίου- Απριλίου 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Τετάρτη η ΕΣΥΕ.
Συγκεκριμένα, στο πρώτο τετράμηνο του έτους κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 83.208 αυτοκίνητα.Την αντίστοιχη περίοδο του 2008, η κυκλοφορία νέων ΙΧ είχε αυξηθεί κατά 21,%.Η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών (άνω των 50 κ.ε) υποχώρησε κατά 31,9% σε 18.250.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ, ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΟΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ!ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ...
ΠΑΜΕ,
ΠΩΛΗΣΕΙΣ Ιαν.-Απρ. 2009: 83,208 [το γράφει δεν χρειάζεται υπολογισμό]
ΠΩΛΗΣΕΙΣ Ιαν.-Απρ.2008: 139,377 [Χ*(1-0.403)=83,208]
ΠΩΛΗΣΕΙΣ Ιαν.-Απρ.2007: 116,147 [Χ*(1+0.21)=139,377]

Επίσης, το 2008 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 267,242 νέα αυτοκίνητα και το μερίδιο του α' τετραμήνου ήταν 52.15%.
Με το προηγούμενο νούμερο καταλαβαίνει κάποιος τη πρεμούρα του υπουργού (λέμε τώρα) να μειώσει κατά 50% τα [μοναδικώς παγκοσμίως εφαρμοζόμενα εγχωρίως] τέλη ταξινόμησης νέων οχημάτων ώστε να φύγει το διαρκώς αυξανόμενο στοκ(*).
[Εάν ακόμα χρειάζεστε νέο αυτοκίνητο, μην ξεχάσετε να δείτε ένα παλαιότερο ποστ σχετικά με τις εκπτώσεις από τη μείωση των τελών ταξινόμησης. Περιαυτολογώ αλλά βγάζει τσίμπλες: Τέλη ταξινόμησης και τιμολόγιο αυτοκινήτου]
Σημειώνω ακόμα ότι στη Γερμανία, που παράγονται αυτοκίνητα, το κίνητρο για υποψήφιους αγοραστές ήταν σταθερή έκπτωση €2,500 ανά αγορά, κι όχι ανάλογα με την δυναμικότητα του οχήματος.
Επίσης, περιμένω εναγωνίως το νούμερο των ταξινομήσεων (πωλήσεων νεων αυτοκινήτων) του Μαϊου 2009 που θα δημοσιευτεί περί τις 5 Ιουνίου.

Για όποιον θέλει να δει τα νούμερα και τις πωλήσεις παρελθόντων ετών των κακομοίρηδων εισαγωγέων αυτοκινήτων (ψαχτείτε γιατί ίσως χρειάζονται επιπλέον ενίσχυση) ας ψάξει εδώ.

(*)
Θα έχετε πληροφορηθεί ότι παρόμοια "μέτρα" [αμφιβόλου αποτελέσματος] εξαγγέλθηκαν και για το κατασκευαστικό κλάδο κατοικιών, με έμφαση κυρίως στις παραθεριστικές. Εκεί είχαμε τη δύσμοιρη τάξη των κατασκευαστών...

Κυριακή 3 Μαΐου 2009

Εικόνα νεότερης Ελλάδας



θύμα Νο.14 - αρσενικός αρκούδος, 10 ετών, 220 κιλών, Δυτική Μακεδονία - πηγή

Έχω ξανασχοληθεί με το θέμα, όταν ήμασταν στο Νο.11 αλλά κι άλλοτε, ίσως είμαι ευαίσθητος.
Ίσως όμως να θεωρώ ότι πρόκειται για ακόμα ένα εγχώριο χόμπυ, μόνο για πατρικίους. [δείτε εδώ σκληρές φωτογραφίες οργανωμένων θανάτων λύκων απ'όλη την Ελλάδα]
Οι πληβείοι μπορούν να καβαλούν το κάρο τους και να ξεκληρίζουν σκύλους και γάτες που αμέριμνοι κόβουν βόλτες στο διάβα τους. Το ευγενές αυτό σπορ δυστυχώς δεν μπορεί να αναδείξει πρωταθλητές καθώς δεν δημοσιεύονται στοιχεία παρά το ότι οι παρέες αρέσκονται να φλυαρούν για τα κατορθώματά τους.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ!

Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

Μην χάσετε

ένα ωραίο άρθρο/ποστ σχετικά με την παρα-χώρα του Ελλαδιστάν: Η Ελλάδα, μια παρα-χώρα (25/4/2009)
Όπως και την πληρωμένη απάντηση της ange-ta στα σχόλια!

Εύχομαι τα καλύτερα σε όλους!

Δευτέρα 13 Απριλίου 2009

Εάν βρεθείτε σε ληστεία (οδηγίες-συμβουλές)

Το σημερινό ποστ ίσως να έπρεπε να αναρτηθεί στο αδελφό "Εγχώριες χρηστικές πληροφορίες".

Καθώς η οικονομική κρίση βαθαίνει, οι ένοπλες ληστείες αυξάνονται τόσο σε αριθμό όσο και σε στόχους.
Οτιδήποτε έχει ταμείο και μάλιστα γεμάτο είναι στόχος!
Κι επειδή είμαστε πολύ πίσω ως κοινωνία για να διαθέτουμε "σχέδιο" για τέτοιες περιπτώσεις, ας αραδιάσω ορισμένες συμβουλές.
Θυμηθείτε, οι ληστείες αυτή την εποχή είναι κατά 90% ένοπλες και υποστηρίζονται από 3-4 άτομα.

Σε περίπτωση που σας συμβεί ληστεία σε κάποιο μαγαζί, σούπερ μάρκετ ή μια τράπεζα:
1. Παραμείνετε ψύχραιμοι
2. Ακολουθείστε τυχόν οδηγίες των ληστών, τίποτε δεν είναι πιο σημαντικό από την ανθρώπινη ζωή
3. Εάν είστε κοντά στο στόχο των ληστών, το ταμείο είναι συνήθως ο στόχος, απομακρυνθείτε μερικά βήματα από εκεί με το κεφάλι να κοιτάει κάτω. Εάν δεν σας βλέπει κάποιος, παραμείνετε μακρυά και μην επιχειρήσετε να δείτε τι γίνεται.
4. Μην επιχειρήσετε να τηλεφωνήσετε για βοήθεια, πχ με το κινητό σας
5. Πέστε κάτω (ακόμα και χωρίς το βήμα 3) για να καλυφθείτε, έστω κι αν δεν υπάρχουν πυροβολισμοί.
6. Εάν έχετε την ευθύνη κι άλλου ατόμου, παιδί ή ηλικιωμένο, βοηθήστε τους να καλυφθούν.
7. Συνήθως οι ληστές είναι έμπειροι και διαλέγουν τα ωράριά τους ενώ παρακολουθούν τη κίνηση του στόχου ώστε να μην βρίσκονται πολλοί πελάτες κοντά τη στιγμή που θα εισέλθουν. Επιλέγουν συνήθως πρωϊνές ώρες όταν το κατάστημα μόλις έχει ανοίξει ή πριν το κλείσιμο, συνήθως βραδινές ώρες. Καλύτερα να αποφεύγετε να βρίσκετε τέτοιες ώρες σε μέρη όπου υπάρχει "φουσκωμένο" ταμείο, όπως είναι ένα σούπερ μάρκετ.

Οι οδηγίες που δίνει η αστυνομία βρίσκονται εδώ.

Τέλος, εάν κάποιος έχει να προτείνει ώστε να συμπληρωθεί η λίστα ας μη διστάσει!

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009

Λαμαρίνες

Τους προηγούμενους μήνες τα ΜΜΕ κατακλύστηκαν από φωτογραφίες "παρκαρισμένων" (απούλητων) αυτοκινήτων, κυρίως από Αμερική μεριά.
Πριν από μερικές μέρες μου το σφύριξε μια φίλη "εάν ανέβεις στο Προφήτη Ηλία της Μαγούλας, θα δεις πολλά απούλητα!". Και να το αποτέλεσμα!
μακρινή δυστυχώς η λήψη

τα περισσότερα...

μια ωραία παράταξη, ανάμεσα στις αποθήκες


ίσως η πιο ωραία ..θέα!

μια εντυπωσιακή παράταξη φορτηγών

Έχω κάμποσες ακόμα αλλά νομίζω ότι οι παραπάνω ήταν αρκετές για να πάρετε μια καλή γεύση του τι συμβαίνει και στην εγχώρια αγορά του εμπορίου, γενικά, και του αυτοκινήτου, ειδικά.

Επίσης, όσοι ενδιαφέρεστε να αγοράσετε αυτοκίνητο, μπορείτε να τυπώσετε τις παραπάνω φώτο και να πάτε στην αντιπροσωπεία που επιθυμείτε με αυτές παραμάσχαλα, ο πωλητής ίσως και να σας συμπεριφερθεί καλύτερα εάν συνειδητοποιήσει ότι γνωρίζετε το μέγεθος του προβλήματος.

Κυριακή 22 Μαρτίου 2009

Μετάφραση

Μπορείτε να κάνετε μόνοι σας τη μετάφραση:

..the country's Enterprise and Energy Minister Maud Olofsson told Swedish public radio that "voters picked me because they wanted nursery schools, police and nurses, and not to buy loss-making car factories" [Saab]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7899244.stm

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009

Ελλάς: έλλειμμα, χρέος και επιπτώσεις

[με bold οι εκτιμήσεις]

Τα σημάδια είναι γνωστά στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εδώ και μήνες:To spread με τα γερμανικά ομόλογα (χωρίς ρίσκο) σε επίπεδα πριν η Ελλάδα αποκτήσει ευρώ (και υψηλά επίπεδα φερεγγυότητας).
Ας δούμε τι μπορεί να τα επηρέασε και τι ενδέχεται να συμβεί.

Οι εξαγγελίες του ΥΠΟΙΚ περί οθωμανικού φόρου τύπου "κεφαλικός" καθώς και η μηδενική εισοδηματική πολιτική για το 70% των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα [ελέγχεται ότι αφορά τόσους, μάλλον λιγότερους] αποτελούν μια σημαντική στροφή από τις συνηθισμένες διαπιστώσεις για "θετική ανάπτυξη όταν οι άλλοι έχουν ύφεση" και καλούν για την αντιμετώπιση μιας νέας "εθνικής πρόκλησης" που απαιτεί "υπευθυνότητα απ' όλους". Η στροφή από τις προηγούμενες εκτιμήσεις ήταν αναπόφευκτη καθώς οι (νέοι) φόροι είναι απαραίτητο εργαλείο στη παρούσα κατάσταση της εγχώριας οικονομίας που ενδέχεται να διαρκέσει περισσότερο από ότι αναμενόταν κι από τους πιο ψύχραιμους [ταμειακό έλλειμμα 2008 περί το 7% του ΑΕΠ], για μια οικονομία που στηρίζεται στο τριτογενή τομέα (ναυτιλία, τουρισμός) και θεωρούταν δύσκολο να πέσει σε ύφεση.
Στην αρνητική συγκυρία όλη η Ευρώπη, και η Ελλάδα, κοιτά προς τη Νέα Ευρώπη, στο έδαφος που έγιναν οι περισσότερες επενδύσεις: "Οι συνολικές χορηγήσεις των ελληνικών τραπεζών ανέρχονται σε 55 δισ. ευρώ, ποσοστό περίπου 16-17% του ελληνικού ΑΕΠ", που ίσως να είναι και λίγο παραπάνω - ας πούμε 20-25%. Παράλληλα ανακόπτονται ο ρυθμοί εκταμίευσης στην εγχώρια αγορά: η επιθυμία για ανάπτυξη των χορηγήσεων με 10% μάλλον πάει περίπατο..

Η πορεία των τριμηναίων επιδόσεων του αμφιλεγόμενου δείκτη ΑΕΠ δείχνει εδώ και αρκετά τρίμηνα ότι κινείται χαμηλότερα, το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ το είχε εκτιμήσει ήδη από την έκθεση του 2005:
[εάν υπάρχει χρόνος, δείτε μια αξιόλογη παρουσίαση βασικών εγχώριων οικονομικών μεγεθών απο την 2008 έκθεση ΙΝΕ-ΓΣΕΕ]

Οι πιο "έγκυρες" προβλέψεις συμφωνούν μόνο στο ότι η ανάπτυξη για το 2009 θα είναι θετική: η κυβέρνηση μιλάει για 1.1%, η Κομισιόν για 0.2% ενώ η ΤτΕ μέσω του Διοικητή της είναι στη μέση (0.5%).
Ο κλάδος που συνείσφερε περισσότερο τα προηγούμενα χρόνια, οι κατασκευές και επενδύσεις υποδομών εταιριών και ιδιωτών, υποφέρουν και μαζί τους η εγχώρια οικονομία.
Ακόμα και η βιομηχανική παραγωγή [έχουμε τέτοια στην Ελλάδα;] μειώθηκε περί το 9% το Δεκέμβριο και 4% για όλο το 2008.

Συνεπώς, έχουμε αρκετούς συντελεστές της εγχώριας ανάπτυξης να αποαναπτύσσονται: η εγχώρια καταναλωτική ζήτηση και οι λιανικές πωλήσεις, ο κατασκευαστικός κλάδος τόσο έργων υποδομής όσο και κατοικιών, οι εξαγωγές σταθερές [+1.1%], τα κέρδη από τη Νέα Ευρώπη να επηρεάζονται σημαντικά. Μια συγκυρία που περιλαμβάνει όλους τους μοχλούς ανάπτυξης των προηγούμενων ετών.

Όμως τα κυριότερα προβλήματα της χώρας φαίνονται μόνο από δύο δείκτες: το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών στο -14% του ΑΕΠ (παγκόσμιο ρεκόρ) και το δημόσιο χρέος όπου είμαστε τριτο-τέταρτοι παγκοσμίως (95-120% του ΑΕΠ, εξαρτάται τι περιλαμβάνει), ενώ ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί και στο χρέος του ιδιωτικού τομέα.Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, οι εκτιμήσεις για την ύφεση που θα αντιμετωπίσει το 2009 η εγχώρια οικονομία είναι χωρίς μεγάλη βεβαιότητα. Μια ψύχραιμη εκτίμηση - όπως φαίνονται τα πράγματα στα μέσα Μαρτίου - είναι προσγείωση του ΑΕΠ στο -2% με το ρυθμό των χορηγήσεων των τραπεζών να επηρεάζει ασύμμετρα χωρίς να γνωρίζει κανείς πότε θα ανέλθει στα προηγούμενα επίπεδα.
Τέλος, ότι κι αν ισχυρίζονται οι ιθύνοντες του κάθε οικονομικού επιτελείου, το πραγματικό πρόβλημα του ελληνικού κράτους κρύβεται στα μειωμένα έσοδα και όχι στις δαπάνες.

Αναξιόπιστα τα στοιχεία για το δημοσιονομικό έλλειμμα, σύμφωνα με τις Βρυξέλλες
Στο 5% - 7% η πιστωτική επέκταση το 2009
ΣΕΛΠΕ: «Φούσκα» η ιδιωτική κατανάλωση στην Ελλάδα

Απαισιόδοξη εκτίμηση
Ζοφερό αναμένεται το μέλλον, εάν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις του κ. Γκίκα Χαρδούβελη για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα. Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, μιλώντας χθες στο 6ο Συνέδριο του ΣΕΛΠΕ, υποστήριξε ότι στην Ελλάδα η κρίση θα έχει ως συνέπεια τη στασιμότητα της χώρας όχι για ένα-δύο χρόνια, αλλά για πέντε ολόκληρα έτη.

Εκτίμηση του χρέους στην εγχώρια οικονομία
...το δημόσιο χρέος είχε διαμορφωθεί, στις 31 Δεκεμβρίου 2003, στα 175 δις ευρώ. Μετά από 5 χρόνια, στις 31 Δεκεμβρίου 2008, το δημόσιο χρέος «εκτινάχθηκε» στα 262.070,75 εκατ. ευρώ, ή στο 107% του ΑΕΠ. Προστέθηκαν δηλαδή επισήμως 87 δις.

«Κάτω από το χαλί, εξακολουθούν να κρύβονται 5 δις ευρώ, που είναι τα χρέη των νοσοκομείων προς τους προμηθευτές, τα χρήματα που οφείλει το δημόσιο στα ασφαλιστικά ταμεία των δημοσίων υπαλλήλων, και οι εγγυήσεις του δημοσίου, που φθάνουν τα 22 δις.

Στην πραγματικότητα, το δημόσιο χρέος, αν υπολογίσουμε, και τα 28 δις για τις τράπεζες, και το προϋπολογισμένο έλλειμμα, θα διαμορφωθεί στο τέλος του 2009, στα 300 δισεκατομμύρια, και θα αντιστοιχεί στο 120% του ΑΕΠ. (Αν στο μεταξύ δεν καταπέσουν, λόγω της κρίσης, οι εγγυήσεις του δημοσίου).

Για να αντιληφθούμε πλήρως, το μέγεθος της υπερχρέωσης, της ελληνικής οικονομίας, θα πρέπει να προσθέσουμε σε αυτό το ποσό, 300 δις «αέρα», από τις μεταχρονολογημένες επιταγές, και 260 δις, πάνω- κάτω, που είναι το χρέος των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών.
Tο μόνο που κάνουμε επομένως, είναι να παράγουμε χρέος. Για παραγωγή 100 ευρώ, χρωστάμε 300.
«Δυστυχώς επτωχεύσαμεν», δηλαδή όπως είχε πει ο Τρικούπης.