Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2007

Οι ίδιοι


Δεν ξέρω εάν το είδατε πουθενά αλλά πήρα ένα καινούργιο pc για το σπίτι, αντικαθιστώντας το ηρωϊκό Dell500 των μεταπτυχιακών μου χρόνων. Εφτά χρόνια ήταν αυτά αλλά η τεχνολογία είχε προχωρήσει αρκετά...
Το νέο μηχάνημα διαθέτει αντιγραφικό DVD - standard πλέον - οπότε έπρεπε να επισκεφτώ κάποιο κατάστημα για να προμηθευτώ μια τούρτα DVD, μπας και ξεκινήσω να του κάνω απόσβεση!
Κατευθύνθηκα στο μαγαζί, ρώτησα κι ένα πωλητή να μου δείξει τα ράφια που έχουν τέτοια bulk DVDs και κοντοστάθηκα να διαλέξω ποια θα πάρω...
Δεν ήταν ότι δεν είχα αγοράσει ποτέ τέτοια αλλά είχαν περάσει χρόνια αρκετά από την τελευταία φορά... Έπρεπε και πάλι να διαλέξω..

Έριξα μια ματιά στις "μάρκες" που έπαιζαν και τις γράφω όπως τις είδα στο ράφι:
Verbatin, Maxell, Philips, TDK, Sony ενώ όταν κοίταξα είδα πιο προσεκτικά είδα και Emtec, Intenso.

Κι εκεί έγινε το flashback...
Στα τέλη της δεκαετίας του '80 έπαιζα παιχνίδια ακόμα στο πρώτο μου pc, ένα Amstrad 1512, ίσως το θυμάστε... Είχε δύο drives για floppy disks 5 1/4 ίντσες, που στο κουτί έγραφε ότι ερχόντουσαν μάλιστα και φορμαρισμένες...


Σε δευτερόλεπτα θυμήθηκα και το Βασίλη το Λεκαδίτη, ένα computerά εκείνης της δεκαετίας που μας έκανε μάθημα Basic, Pascal κλπ. κάθε Σάββατο πρωϊ επί τρίωρο εκείνα τα χρόνια, και στη σχολή του είχε και ένα μικρό δωμάτιο με αναλώσιμα όπου πάντοτε προβληματιζόμουν ποιες δισκέτες να διαλέξω.. Η φωνή του ήχησε και πάλι:
"Όποιες και να πάρεις στο ίδιο εργοστάσιο φτιάχνονται, κάπου στην Ασία... Το ίδιο εργοστάσιο - άντε να υπάρχει και κάνα ακόμα παγκοσμίως - φτιάχνει τρεις ποιότητες που τις αγοράζουν οι διάφορες εταιρείες για να τις πουλήσουν όπως τις βλέπεις... Δεν έχουν καμία διαφορά, απλά αυτές οι ¨μάυρες¨είναι λίγο πιο ανθεκτικές , μάλλον είναι δεύτερης ποιότητας..."

Στο κατάστημα που ήμουν δεν υπήρχαν ¨μαύρες¨, όλες είχαν την ίδια τιμή όμως είχα κολλήσει... Ήταν οι ίδιες μάρκες που αγόραζα και τότε... Verbatin, Maxell, Philips, TDK...




Οι ίδιες εταιρείες είκοσι χρόνια μετά πουλούσαν σχεδόν το ίδιο προϊόν, τότε δισκέτες 5 1/4 σήμερα DVDs...
Δεν ξέρω γιατί αλλά με προβλημάτισε αυτό το τελευταίο... Οι ίδιοι τότε, οι ίδιοι σήμερα, εκτός από κάνα δύο εξαιρέσεις... Μου φάνηκε οποσθοδρόμηση να μην έχουν αλλάξει οι εταιρείες ειδικά αυτού του κλάδου ή καλύτερα να μην έχουν αφήσει κανέναν άλλο να τους πάρει το μερίδιο...

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

To 1512 itan to deutero pou mou piran oi goneis mou, gia na antikatastisoun to 128 (??) pou mou piran 2 xronia kai den eixe xromatisti othoni!!

geokalp είπε...

Χαίρομαι που ξυπνώ αναμνήσεις!

boutsoukas είπε...

Αχ, βρε Καλπ, τι ωραία που ήταν τότε με τους "μεξικάνικους" υπολογιστές. Σηκωνόσουν το πρωί, ανοιγες τον υπολογιστή, πήγαινες να κάνεις το καφεδάκι σου και να τσιμπήσεις κάτι και κάποια στιγμή είχε ανοίξει και μπορούσες να αρχίσεις να δουλεύεις. Τώρα πια πατάς το κουμπί και σε λιγότερο από μισό λεπτό όλα είναι έτοιμα!! Άγχος, άγχος, άγχος.... Το μόνο θετικό είναι ότι επικοινωνούμε γρηγορότερα στη blogoσφαιρα.
Τις καλημέρες μου!

gk είπε...

Μεγειά το laptop.
Το οτι η Microsoft ειναι μονοπώλιο εδώ και 20 χρόνια δεν σε πειράζει? Οι δισκέτες σε πείραξαν χαχαχα
Τώρα όμως που όλα τα αρχεία θα μεταφέρονται σε sticks μέσω διαδυκτίου οι εταιρίες αυτές τι θα κάνουν?

geokalp είπε...

@boutsoukas
τους αναπολώ κι εγώ!
έφτιαχνα 1000 γραμμές κώδικα basic και έκανε μερικά λεπτά να τους διαβάσει και να τρέξει...
μόνο μην ήταν λάθος καμιά γραμμή...

P.S. ωραία η νιούρια φώτο

@gk
σαν το παλιό δεν είναι!!!!!!!

δεν κόλαγε νομίζω να γράψω ότι αυτό το "Microsoft Corporation" με εκνευρίζει κάθε φορά που bootάρει το όποιο pc έχω μπροστά μου...
Συμβαίνει όμως!

Unknown είπε...

Φίλε Γιώργο ο δικός μου πρώτος υπολογιστής ήταν ο AMSTRAD CPC464 !
Τι μου θύμισες τώρα!!!
Περασμένες εποχές έστω και ψηφιακές!

ΥΓ. Καμια φωτο θα στείλεις με email!!!!!!!

geokalp είπε...

να μην τις δημοσιεύσω;

Unknown είπε...

Δημοσίευσε τες αλλά θέλω και να μου τις στείλεις!

Jordan είπε...

Εγω σαν λιγο παλιοτερος θα σας παω ακομα πιο πισω στον χρονο(1982).
Spectrum ZX! Που συνδεοταν με κασσετοφωνο (ναι καλα διαβασατε)για να φορτωσει τα δεδομενα απο κασσετα! Ετσι βαζαμε την κασσετουλα την γυριζε κανα 5 λεπτο για να παιξουμε τελικα το υπερκαταπληκτικο game με τα απιθανα γραφικα (ξερετε, κατι pixels τεραστια και ηχοι blip blop)
Και φυσικα η απολυτη παιχνιδομηχανη του καιρου:
Atari 2600! Τελικα μετανιωσα που το ειχα δωσει στο μικρο μου ξαδελφακι. Πλεον ειναι μουσειακο ειδος. Καπου το χει, θα του το παρω πισω! Τι να το κανει τωρα με playstation 3;; (οπως λεγαμε, το Atari στο παταρι...)

Unknown είπε...

και ο Amstrad 464 κασετόφωνο είχε!

geokalp είπε...

όποιος δεν έχει παίξει σκάκι σε 464/6128 από κασσέτα μαγνητοφώνου δεν ξέρει τι χάνει!
τι εποχές...

Unknown είπε...

δες και αυτό

koulpa είπε...

Πα πα νεκρούς αναστησατε..:):)
Ο πρώτος υπολογιστής της παρέας ήταν amstad με κασέτα (1982).. άπειρες ώρες.. ο πρώτος Pc (1983 ο πρώτος και τελευταίος Ηight end turbo 8αρης με δύο flopy) δε μπορούσε να κάνει αυτά που έκανε ο amstadάκος (όπως και κανένα pc για μερικά χρόνια) αλλά δούλεψε ασταμάτητα για 22 χρόνια!! Δεν έχω αυτόν με την κασέτα (δυστυχώς) αλλά έχω το ίδιο μοντελο amsdrad με flopy..
Καλώς σας βρήκα και την καλημέρα μου:):)

geokalp είπε...

καλημέρα και σε 'σένα!